Week 7 | De administratie

15 april 2018 - Poperinge, België

Geachten,

Dit was mijn eerste week na mijn vakantie van twee week. Deze week mocht ik elke dag wat later beginnen wat ik wel ideaal vond na een vakantie elke dag uitslapen. Volgende week mag ik weer lekker om half zeven s'ochtend beginnen.

Deze week mocht ik drie dagen met het geriatrisch support team mee en twee dagen met het geriatrisch dag ziekenhuis. Bij het support team was veel administratie te pas van de patiënten, dat vindt ik wel interessant, wie wat nu regelt voor de patiënt. We gingen bij veel patiënten langs die 75 jaar of ouder waren en daar gingen we mee praten over hoe ze het geregeld hebben na ontslag en hoe het in het ziekenhuis bevalt. Die patiënten lagen overal door het ziekenhuis heen en zo leerde ik het ziekenhuis ook wat kennen, qua routes. Bij het dagziekenhuis kwamen er patiënten van buiten af voor een dagbehandeling.

Maandag mocht ik met de psycholoog mee, zei nam verschillende cognitieve testen af van de patiënten. Vrijdag mocht ik eerst een MDO bij wonen, hier gingen ze met alle disciplines en arts patiënten bespreken. Daarna mocht ik met de logopedist mee en fysio. Ook heb ik van 30 jarige patiënt iets van haar bucketlist mogen doen, dat vond ik wel vrij frappant maar wel lachen.

Over het algemeen mocht ik veel op het kantoor zitten wat mij wel een gevoel gaf dat ik het complete plaatje van het ziekenhuis nu zie. Zo begin ik mij steeds meer een 'verpleegkundige' te voelen.

Volgende week sta ik 1,5 maand op nefrologie. Ik ben zeer benieuwd hoe dit mij zal bevallen. Tot volgende week!

Groet,

Jurjen

1. Wina:
    15 april 2018
    Succes de komende week met vroeg opstaan.