Week 10&11 | Op de helft van mijn stage

13 mei 2018 - Poperinge, België

Hallo allemaal,

Vorige week had ik geen blog gemaakt omdat ik niet super veel bijzondere dingen had mee gemaakt. Dus ik dacht doe ik wel twee blogs in één. Ik zit dus al op de helft van mijn stage aan de titel te zien, volgende week begin ik aan week 12, mijn laatste week op nefrologie wat ik erg jammer vindt. Het team is daar super leuk en ik ben al echt aan het team gewend. Dan is het natuurlijk jammer om daar weer weg te moeten. Ik heb daar veel plezier gehad en veel nieuwe dingen zoals op het gebied van medicijnen kunnen leren.

Vorige week donderdag mocht ik een hart katheterisatie links/recht bij wonen en een coronarografie. Dit gebeurde op het cathlab. Hier gaan ze met een katheter via die lies of boven arm naar het hart om bloed te verkrijgen voor onderzoek en om foto’s te maken van de slagader en hoofdader om te kijken naar vernauwingen. Dit gebeurde met röntgenonderzoek, dus we moesten daar pakken van lood aan doen waarmee je voor één a twee uur moest stil staan. Dus ik had aardig last van mijn rug toen het was afgelopen, maar het was het wel waard. Ook mocht ik een uretheroscopie (URS) bijwonen op het OK afgelopen donderdag. Hier gingen ze nierstenen verwijderen van een mevrouw. Die nierstenen waren erg groot ongeveer zes bij 5 centimeter. Via een camera in de scoop kon ik mee kijken wat er in de blaas gebeurde. Dit gebeurde ook met röntgen, zo kon de arts precies zien waar de stand zaten om zo de nier stenen te verwijderen.

De laatste tijd heb ik nog veel kunnen basketballen en vanmiddag ben ik naar een feest in Yper gegaan, daarvan heb ik nog enkele foto’s bij mijn album.

Volgende week is mijn volgend reisverslag, dus tot volgende week!

Groetjes van België,

Jurjen