Week 12&13 | Nieuwe afdeling Dialyse

27 mei 2018 - Poperinge, België

Geachten,

Vorige week was mijn laatste week op de afdeling nefrologie (nierziekten), dit was erg jammer want het was een leuk team. Ik heb erg veel van ze mogen leren, maar niet alleen van de collega's maar ook van de patiënten. Wel heb ik nog een fistel ingreep mogen bijwonen op de dinsdag. Dit is dat ze de slagader in één van je armen verbinden met een veneuze ader (google het maar eens :p). Dit was erg interessant want dit gebeurde op de OK en de arts die dit uitvoerde ging mij nog van alles uitleggen, dit was wel plezant.

Vorig weekend had ik bezoek gehad vanuit Nederland. We zijn naar de Efteling geweest. Dat was het leukste weekend tot nu toe hier in België, ook zijn we nog naar Gent geweest op de zaterdag en op de zondag naar Kortrijk naar een festival. Hier heb ik nog enkele foto's van toegevoegd aan mijn album van week 12&13.

Deze week ben ik dus begonnen op de afdeling dialyse. Ik heb al zo veel informatie gekregen dat ik de helft al weer ben vergeten, maar gelukkig heb ik daar boekjes voor mee gekregen. Het is echt ander werk dan op de vorige afdeling, gezellige collega's en een groot team. Qua werk kan het soms veel zijn met die dialyse machines hoe dat nou precies werkt. Maar tot nu toe vindt ik dat ik het aardig snel leer.

Helaas sta ik maar twee weekjes op dialyse en daarna ga ik naar de laatste afdeling en dan is het nog maar vier weekjes. Over twee week is de volgende reislog.

Tot de volgende!

Jurjen

1. Je moeder:
    27 mei 2018
    Ziet er gezellig uit zeg!