Week 4 | Carnaval & Operatie

11 maart 2018 - Poperinge, België

Geachten,

Deze week was weer vol leer momenten. Dit geeft mij wel echt het gevoel dat ik hier wel op de goede plek zit en dat hier veel te leren is.

Eer gisteren mocht ik een shunt operatie bijwonen, dit was mijn eerste in real life operatie ooit die ik gezien heb. Ik wist van te voren niet wat ik moest verwachten maar het was echt zeer indrukwekkend, hoe die artsen en anesthesisten samen werken en zo de klus geklaard kregen. Het leuke er aan was dat de arts en een anesthesist mij veel uit legden wat ze nou precies deden en waarom, dit vond ik plezant en heel goed van hun.

Vrijdag na stage voelde ik mij pas echt een verpleegkundige in het ziekenhuis, dit omdat ik andere dingen mocht doen dan alleen wassen. Ook omdat in de recovery zaal waar de cliënt werd heen gebracht al soort patiënten lagen, van kinderen tot mensen van mijn leeftijd. Dit was erg indrukwekkend en voelde mij daardoor echt thuis in het ziekenhuis.

Gisteravond ben ik nog naar de 'kermis' gegaan in Poperinge, weet niet echt hoe ze dat hier officieel noemen. Het was niet zeer groot, maar wel gezellig. Vanmiddag ben ik nar het carnaval geweest ook hier in Poperinge, het was zeer druk en heel mooi weer (behalve van de kleine onweer bui). Ook heb ik net gezwommen in het zwembad in Poperinge, voor het eerst in 6-7 jaar. Ik denk dat dat morgen spierpijn wordt, omdat ik alleen maar baantjes heb gezwommen.

Ik heb wat foto's van afgelopen week bij mijn albums genaamd 'week 4'.