Week 3 | Ervaringen

4 maart 2018 - Poperinge, België

Geachten,

Deze week heb ik weer ziek veel geleerd op stage. De Vlaamse taal begrijp ik ook telkens beter, daar ben ik wel blij mee dat dat verbeterd. Ook kan ik nu meer Frans, drie zinnen op z'n minst!. Dit omdat wij toch aardig wat cliënten hebben die Frans praten.

Deze week mocht ik een arts assisteren bij een lumbaal punctie wat ik erg spannend vond en het was heel frappant want hij deed het zonder verdoving. Ook heb ik mogen sonderen en injecteren. Ik raak al aardig gewent aan de afdeling, aan de ene kant heb ik wel zin om naar de volgende afdeling te gaan omdat ik graag veel wil leren, maar deze afdeling is erg gezellig en leuk plus dat ik er aardig wat leer.

Gisteren ben ik gaan hardlopen buiten Poperinge, was erg indrukwekkend. Ik kwam allemaal bunkers en schuilplekken van de eerste of tweede wereldoorlog tegen, ook zijn hier allemaal beekjes en stromingen wat erg rustgevend is en ideaal is als je gaat hardlopen. Vorige week was ik dus naar een eerste wereldoorlog museum geweest, maar als ik nu daar hardloop krijg je er echt een beeld bij.

Wel vind ik het jammer dat we hier niet kunnen schaatsen, als ik al die filmpjes zie en foto's vanuit Nederland wordt ik wel jaloers. Hopelijk krijg ik volgend jaar de kans.

Tot volgende week,

- Jurjen

1. Peter de parkeermeter:
    Geachte Jurjen,

Wat fijn om te horen dat jij ziek veel hebt geleerd. Laten we hopen dat je nog veel meer gaat leren zodat je super mega max slim wordt! Hur ke dur!
  2. Jurjen:
    4 maart 2018
    Dank, born to be alive is niet van the village people
  3. Patrick hernandez:
    4 maart 2018
    Bornnnnnn, born to be alive,