Week 1 | Eerste stageweek

16 februari 2018 - Poperinge, België

Geachten,

De eerste week zit er weer op, nu weekend. Dat klonk lekker onecht. Op maandag kregen we eerst een rondleiding en kregen de belangrijkste gedeelten v/h ziekenhuis te zien, daarna moesten we naar de afdeling. De afdeling waar ik t/m 24 maart zit is de geriatrie (G2).

Op maandag mocht ik al gelijk verpleegtechnische handelingen doen, daar werd ik wel even op de proef gesteld maar het ging allemaal perfect. Ook moest ik gelijk mee helpen in het mortuarium, dus dat was wel een goed welkom (:

De afgelopen dagen heb ik veel handelingen mogen verrichten, zelf zoveel meer dan dat ik in totaal in mijn vorige stages heb gedaan. Daar was ik zeker blij mee, ook mocht ik met een gastroscopie mee kijken.

De taal is nog zeer moeilijk omdat ze hier Vlaams met een dialect praten wat het nog moeilijker maakt. Af en toe zitten er cliënten tussen die frans praten.

Ook zijn de mede studenten die hier verblijven heel aardig, ze helpen me veel om mijn taal kennis te verrijken. Vandaag kreeg ik complimenten van de hoofdverpleegkundige en de dokters assistent die aanwezig was, dat deed mij heel goed en ben nu meer gemotiveerd in mijn stage. En met dat ga ik nu lekker het weekend in!

Namens,

Jurjen Attema

1. Je moeder:
    16 februari 2018
    Lieve schat mooi dat je daar je draai zo hebt gevonden... ben zeer trots op je. Liefs mem
  2. Jaap de Bokser:
    16 februari 2018